Sähkötyöturvallisuuskortti SFS 6002

SFS 6002 sähkötyöturvallisuuskortti -koulutukset ovat uusiutuneet  vastaamaan uuden SFS 6002 standardin 3.painoksen vaatimuksia. Standardi selkeyttää ja helpottaa sähkötyöturvallisuusvaatimuksia ja tämän vuoksi uudet menettelytavat kannattaa ottaa heti käyttöön.

SFS 6002 -sähkötyöturvallisuuskoulutus on kaikille Suomessa sähkötöitä tekeville pakollinen koulutus.

Sähköturvallisuuskortti SFS6002 -koulutus on annettava kaikille sähköalan töitä tekeville henkilöille, mukaan luettuna työjohto-, käyttö- ja asiantuntijatehtävissä toimivat henkilöt.

Sähköalan töitä tekevien henkilöiden koulutus- ja opastusvastuu kuuluu yleisesti työnantajalle tai heidän edustajilleen.

Kokeen hyväksytysti suorittaneet saavat sähkötyöturvallisuuskortin, joka  on voimassa 5 vuotta. Teollisuudessa työskenteleville suositellaan koulutuksen uusimista 3 vuoden välein. Kurssi soveltuu myös erinomaisesti ammattiuraa aloitteleville. Koulutus on hyvin vuorovaikutteinen ja sisältää runsaasti käytännönläheisiä esimerkkejä.